Intralogisztika átalakulóban

Nehéz megjósolni, hogy hogyan alakul a munkaerőpiac az elkövetkezendő években, de egy biztos, a gyártó és kereskedő cégek intralogisztikai fejlesztéseiben a félautomata és automatizált megoldások kerülnek előtérbe.

Az intralogisztikai beruházásokat tekintve a tendencia a korábbi évekhez képest gyökeresen megváltozott. Míg az automatizálás igénye – és megvalósítása – eddig jellemzően a nagy termelő cégek oldaláról jelentkezett, addig ma már a kis- és közepes méretű vállalatok is az anyagmozgatási feladatok valamilyen szintű automatizálása felé mozdultak el, hiszen minden piaci szereplő munkaerőhiánnyal küzd. A drasztikusan – ma már kétszámjeggyel – és gyorsan emelkedő munkabérek okán az automatizált beruházások megtérülése reális időintervallumon belül várható, a korábban sokkal hosszabb megtérülési idővel szemben. És itt nem kell feltétlenül csak a komplex automata rendszerekre gondolni, hiszen széles az egyszerűbb megoldások köre is – például görgős emelőasztal vagy kovejorpálya beiktatása –, amelyhez nem szükséges szakképzett, vagy targoncavezetői engedéllyel rendelkező kiszolgáló személyzet, valamint ezekkel a megoldásokkal az anyagmozgatási feladatokat végző munkaerő egy része ki is váltható – vázolta a jelenlegi piaci tendenciákat Horváth Béla, a Nagoya Kft. ügyvezető igazgatója.

Horváth Béla, a Nagoya Kft. ügyvezető igazgatója

A szakember szerint ügyféloldalon két irányvonal érvényesül. Egyrészt a kiszámíthatóság és a tervezhetőség elsődleges kritérium. Ezért ma már a cég portfóliójában a korábbi lízingkonstrukciókkal ellentétben egyre hangsúlyosabb a full szerviz bérleti szerződéses együttműködés az ügyfelekkel, amellyel a gépek mellett az összes járulékos szolgáltatást havi elszámolás keretében egy kézből biztosítja a Nagoya Kft.

A másik pedig az, hogy a munkaerő kiváltására milyen alternatív megoldásokat tudunk javasolni. Szerencsés helyzetben vagyunk, mert az általunk képviselt TCM targoncák gyártója, a UniCarriers a Max AGV svéd céggel – amely egyébként a nyitrai Jaguar-gyár számára is szállított speciálisan kialakított karosszéria- szállító robotokat – együttműködve kínál automatizált anyagmozgatási megoldásokat, és ezek várhatóan a hazai piacon is hamarosan elérhetők lesznek – hangsúlyozta Horváth Béla.

A Nagoya Kft. emellett a többi piaci szereplőtől eltérően komplett intralogisztikai szolgáltatásokat nyújt: nemcsak a targoncákat, hanem a gépkezelőket is biztosítja az ügyfelek számára tevékenység alapú elszámolásra épülő szerződés keretében. 

Ezzel például olyan szektorokban, ahol jelentős a szezonalitás, megoldható a volumeningadozások kiegyenlítése is a Nagoya által biztosított szinergiák kihasználásával. – Mindemellett a „safety first” alapelv is kiemelt helyen szerepel a gyártó, kereskedő vállalatoknál, és a képzetlenebb munkaerő okán olyan „bolondbiztos” megoldások térnyerését láthatjuk a piacon, mind például az általunk forgalmazott i-STOP – intelligens kerékék, amely garantálja a biztonságot a kamionok ki- és berakodása során a dokkolókapuknál –, valamint az Observation Post – targoncafigyelő egység –, amely a forgalmas raktári csomópontokban a leghatékonyabb jelzőrendszer a targoncák ütközésének elkerülésére, és nem kell a gépekbe integrálni, csupán a kérdéses területeken jól látható módon elhelyezni – mondta a Nagoya Kft. ügyvezető igazgatója.

Forrás:  https://www.scmonitor.hu

Amik még érdekelhetik

Legfrissebb híreink